Skip to main content

Het mooiste viewpoint van Krabi is zonder twijfel het Dragon Crest Viewpoint, ofwel het Khao Ngon Nak viewpoint vanaf de Ngon Nak Mountain, ook wel de Dragon Crest Mountain genoemd. Je moet er wat voor over hebben, maar het uitzicht is alle moeite dubbel en dwars waard!

Hat Noppharat Thara National Park

Deze indrukwekkende berg bevindt zich in het Hat Noppharat Thara National Park. Het viewpoint bevindt zich op maarliefst 498 meter hoogte.

Na een mooie route naar het park, parkeerden we onze motorbikes in een rij met andere motorbikes. De parkrangers zijn best strikt. Bij aankomst zet je je naam, telefoonnummer en aankomsttijd op een lijst. Bij terugkomst zet je opnieuw de tijd er op. Wanneer je te laat terug komt, dan betaal je een boete.

De parkranger vertelde ons dat het ongeveer 2 uur naar de top is en 1 uur terug.

Een beetje huiverig voor de lange klim, begonnen we aan de wandeling. Het pad is duidelijk aangegeven en in goede staat. Na een tijdje loop/klim je via de boomwortels naar boven waardoor de route zwaarder wordt.

Pad Dragon crest viewpoint

Tot nu toe gaat het ons goed af. We lopen met een stevig tempo naar boven. Onze 7-eleven inkopen houden ons goed op de been.

Viewpoints

Na drie kwartier werd onze inspanning beloond met het eerste viewpoint. Ongeveer 10 minuten later kwamen we aan bij het tweede viewpoint terwijl we hevig zweten. Bij deze viewpoints hebben we al een fantastisch uitzicht over Krabi.

Viewpoints dragon crest

Na de twee viewpoints wordt de route gelukkig minder stijl en is het goed te doen. Ongeveer een half uur later bereiken we de top.

Dragon Crest Viewpoint / Khao Ngon Nak

Wouw! Wat een uitzicht! Onze inspanning was het dubbel en dwars waard. Dankzij het heldere weer konden we ongelooflijk ver kijken en zagen we een prachtige groene omgeving waar op meerdere plekken de indrukwekkende kalksteengebergten omhoog schoten. In de verte zagen we de blauwe zee met enkele eilandjes.

Dragon crest viewpoint

Na het genieten van het uitzicht zagen we de bekende uitstekende rots over het ravijn. Daar moesten we een foto maken! Je loopt er gemakkelijk heen en kan je vasthouden aan een touw. Let wel altijd goed op bij het maken van de foto’s! Doe geen gekke dingen.

Wat een tof uitzicht!

De terugweg was een half uurtje langer dan de parkranger ons vertelde. Met ons flinke looptempo zouden we een uur absoluut niet redden. Onderweg komen we meer mensen tegen dan op de heenweg. Het is aan het einde van de ochtend duidelijk drukker.

Eenmaal beneden zetten we de tijd weer op de lijst. Iets meer dan 3 uur hebben we over de hele route gedaan. Not bad.

Onze motorbikes staan inmiddels ingebouwd tussen de andere motorbikes. Er staan nu 3 flinke rijen in plaats van 1 rij.

Leguaan dragon crest

Tips voor een bezoek aan Dragon Crest Viewpoint

• Ga vroeg op de dag, want het is dan nog niet zo druk én nog niet zo heet.
  • Neem voldoende water en snacks mee. Je zal namelijk ontzettend veel zweten en energie verbruiken.
  • Ga voordat je aan de route begint, naar het toilet. Onderweg en op de top kom je geen toilet meer tegen.
  • Doe goede schoenen aan.

Info

• Het dragon crest viewpoint is van 8:00 tot 15:00 open.
  • De route is 3,7 kilometer lang.
  • Entree is gratis maar een donatie voor de parkrangers wordt achteraf gewaardeerd.

Startpunt Dragon Crest viewpoint bereiken

scooterHet startpunt van het viewpoint is goed te bereiken met de motorbike vanaf Ao Nang in zo’n 40 minuten en vanaf Krabi Town is het wellicht een kwartier langer.

taxiRijd je liever niet op een motorbike, dan is een taxi de enige optie.

Bekijk het startpunt op maps.